Qian Ren Gong Lue (2014)

China
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Yu-sheng Tian
met Geng Han, Xingtong Yao en Ryan Zheng

Meng Yun is 31 jaar en staat bekend als een rokkenjager. Samen met zijn vroegere klasgenoot Luo Qian runt hij een goedlopend bedrijf. Op de bruiloft van een ex-vriendin ontmoet hij Xia Lu, die juist gebroken heeft met haar Koreaanse vriend. De vonken slaan tussen Meng Yun en Xia Lu direct over en na een uitgebreide luxe vakantiereis gaan de twee samenwonen. Hun relatie wordt echter danig op de proef gesteld wanneer de ex-vriendinnen van Meng Yun te pas en te onpas hun leven binnendringen. Ook de vroegere vriend van Xia Lu meldt zich regelmatig.

Vriendelijke romcom over liefde en achterdocht in de toplaag van de Chinese samenleving. Het verhaal bevat net genoeg drama om de aandacht vast te houden. Bovendien is de film rijkelijk gevuld met beeldschone vrouwen, die heel goed zouden passen in een glamour magazine. Geen topper, maar onderhoudend genoeg.