ReLIFE (2017)

Japan
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Takeshi Furusawa
met Taishi Nakagawa, Yûna Taira en Mahiro Takasugi

Arata Kaizaki is 27 jaar, niet getrouwd en werkloos. Terwijl hij zonder succes probeert een baan te vinden, wordt Kaizaki op een avond benaderd door een mysterieuze jongeman, die beweert namens het sociale re-integratieprogramma ReLIFE op zoek te zijn naar proefpersonen. De man geeft hem een pil, die hem tien jaar jonger zal maken en hem de kans biedt één jaar van zijn leven helemaal over te doen. De volgende morgen dringt het langzaam tot Kaizaki door dat hij weer op de hogeschool zit. Daar raakt hij al snel bevriend met de introverte studente Chizuru Hishiro.

Nogal gezapige highschool romcom met weliswaar redelijk acteer- en camerawerk, maar een weinig interessant verhaal. Net aan voldoende, maar het houdt niet over.