• 11.763 nieuwsartikelen
  • 9.060.307 stemmen

Warriors of Future (2022)

Sciencefiction | 112 minuten

Met onder meer: Louis Koo, Ching Wan Lau en Carina Lau

Gesproken taal: Kantonees en Mandarijn

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Warriors of Future

In 2055 stort er een meteoriet neer op een kale toekomstige aarde, verwoest door vervuiling en de opwarming van de aarde. De meteoriet brengt een snelgroeiende buitenaardse wijnstok met zich mee die de planeet zuivert maar alles op zijn weg doodt. Gewapend met de genetische kaart van de plant probeert het zwaar bepantserde leger van een naamloze stad het te vernietigen. Ondertussen ontdekken ze ook een samenzwering.

Social Media

Connor Kwong

Commander-in-Chief Sean Lee

avatar van james_cameron

james_cameron

Trailer ziet er best goed uit, moet ik zeggen. Waardeloze engelse titel, maar ik heb hier wel zin in!

avatar van cdman19800

cdman19800

Goeie CGI, maar de film zelf kon veeeeel beter.

avatar van Mickey b

Mickey b

Heb het maar een half uur volgehouden. Bagger. Mooie grafics maar daarmee is ook alles gezegd. Had totaal geen gevoel met de actie, emotieloos geacteerd en inhoudelijk kwam het over als een verhaal zonder structuur. Vroeg mij op een bepaald moment af naar wat ik aan het kijken was. En dan mijn aandacht verloren en afgezet… Halve ster omdat nul niet lukt…

avatar van Diederik58

Diederik58

2 sterren voor de GCI en andere uit de computer getoverde spektakels. Ook het in beeld brengen van de spektakelstukken is geslaagd.

Het verhaal wordt in hoog tempo verteld, begeleid door opzwepende muziek. Zo nu en dan onderbroken door wat sentimenteel gezemel.

Zoals in vele Aziatische scifi producties weten ze geen maat te houden.

Het acteren kan ik niet zo goed beoordelen vanwege de taal.

Je mag raden waar het allemaal toe leidt.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

"Ming yat zin gei" lijkt een Chinese kopij van de Amerikaanse actiehelden, alleen wat slappere hap.

Veel actiescènes zijn dusdanig als jij en ik ze zouden nadoen in het dagelijkse leven, waren we dood na afloop.

Continue gevechten tussen robots, mensen en aliens die trouwens leuk bedacht waren qua uiterlijk.

Gewoon kijken en niet te veel nadenken, dan kom ik uit op een zesje.

Een 6.

avatar van filmkul

filmkul

• 1976 berichten
  • 1936 stemmen

Matige actie sciencefiction film. Het verhaal is eenvoudig en het is jammer dat men niet meer aandacht heeft besteed aan de landing van de meteoriet en het ontstaan van de wijnstok. De uitwerking is minder goed geslaagd. Het tempo ligt hoog en de actiescenes volgen zich in een rap tempo op. De actiescenes komen met name uit de computer. De film lijkt daarmee erg op een game en is daarmee een gevalletje overdaad schaadt. De eindscene is eigenlijk het meest geslaagd. Visueel is het gewoonweg te veel nep doordat vrijwel alles uit de computer komt. 2.5

avatar van james_cameron

james_cameron

Ruim drie jaar tijd terug zag ik de veelbelovende, spectaculaire trailer van deze science fiction-film uit Hong Kong. Het daadwerkelijke product valt helaas flink tegen. Het verhaal is bij elkaar gejat, de personages van bordkarton en de heroïsche toonzetting hopeloos klef en sentimenteel. De sporadisch indrukwekkende special effects doen je af en toe wakker schudden, maar tegen de Michael Bay-achtige ADHD-montage is dan weer geen kruid gewassen.

avatar van woeler82

woeler82

Vandaag op Netflix gezien

Qua actie niks op aan te merken. Film was best redelijk goed.

Ik kan eigenlijk geen minpunten vinden behalve het verhaal dan

Ik wil die film toevoegen aan mijn collectie als ik die kan krijgen

avatar van teigertje

teigertje

Dit is toch wel, een verassende goede outsider van een Aziatische science fiction aktie film vol spektakel.

De acteur Louis Koo die de hoofdrol vertolkt.

Heeft een goed charisma voor een aktie acteur.

En zou het ook goed doen, in een Amerikaanse film

Er zitten een aantal mooie en uitstekende gevechten in.

Ook de andere hoofdrol spelers, spelen echt prima.

En zonder teveel overdreven acteren.

Ook het Exon pak wat de krijgers dragen met de maskers,zijn echt stoer en mooi gemaakt.

Ook de monsters mogen er wezen.

Deze film is met veel non stop aktie en mag er meer dan wezen, prettig entertainende aktie.

Beter als je verwacht.

Ook de film muziek is goed en pakkend.

Geslaagde film, die echt meer credits verdient.

avatar van movie freak84

movie freak84

Vind het cijfer op moviemeter ietswat aan de lage kant. Zou hem eigenlijk liever een 6,5 geven maar helaas kan dat niet. Actie sciencefiction als genre en dat is het ook echt. Ik vond het het een spannende actiefilm met een goed verhaal , tenminste als het wat beter uitgewerkt zou zijn. Het is vooral actie en een beetje verhaal zeg maar. Maar goed al met al zeker een leuke film om te kijken.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Soms lijkt een film op een game, maar dat gevoel heb ik zelden zo sterk gehad als bij deze Warriors of the Future. Ik vind het visueel nog best behoorlijk ogen, maar dit had je ook gewoon als een shooter op je Xbox of Playstation kunnen spelen. Is dit negatief bedoeld? Niet eens, want er is niks mis met gamen, doe het zelf ook graag. Maakt het van dit een goede film? Dat weet niet. Behoorlijk inhoudsloos plotje, maar prima vermaak voor een zondagavondje. Lekker lui naar generieke actie kijken. Het concept van de film vind ik trouwens best leuk bedacht.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Weer zo'n geval die er meer als een game dan als een film uitziet, en dat vind ik een minpunt. Toch moet ik zeggen dat ik het een onderhoudende SF-actiefilm vond met enkele fijne special FX en voor de rest is dit non-stop actie. Verveling zat er niet in. Een militaire eenheid moet binnen afzienbare tijd een genetische bom droppen op de stampers van een buitenaardse plant om de wildgroei ervan te voorkomen. Een ecologisch extraatje wordt niet vergeten die goed past binnen de "climate change scare" die ons momenteel bezig houdt. Kleine 3*