On Dirait Que... (2007)

Alternatieve titel: Let's Say

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Françoise Marie

Kinderen van 8 tot 13 jaar, zoons en dochters van dokters, boeren, politieagenten of kruideniers spelen voor de camera het beroep van hun ouders. Niets is voorgeschreven noch gerepeteerd: ze improviseren naar believen en laten ons zo zien hoe zij de wereld begrijpen of denken. Verzonnen of waargebeurde verhalen? Of "gezien op televisie"? Storten ze zich in hun verbeelding of reproduceren ze de werkelijkheid? Door hun visie van deze beroepen, hun moeilijkheden en hun plezier, vertellen de kinderen ons veel over onszelf.