Bobby Kennedy, Le Rêve Brisé de l'Amérique (2018)

Alternatieve titel: The American Dreams of Bobby Kennedy

Frankrijk
Documentaire / Historisch

geregisseerd door Patrick Jeudy

Op 22 november 1963 wordt de Amerikaanse president John F. Kennedy doodgeschoten in Dallas. Zijn jongere broer Robert, bijgenaamd Bobby, is op dat moment een van de meest vertrouwelijkste adviseurs van JFK. In 1964 stelt hij zich verkiesbaar als senator voor de staat New York. Na zijn overwinning begint hij zich te ontpoppen tot een waar icoon van het modern Amerikaans liberalisme. Zo is hij openlijk gekant tegen rassendiscriminatie, de oorlog in Vietnam en is hij fervent voorvechter van gelijke mensenrechten. Dankzij zijn groeiende faam, is hij in 1968 een van de belangrijkste kandidaten om de Democratische nominatie voor de presidentsverkiezingen binnen te halen. Zo ver komt het echter niet: op 5 juni wordt hij in het Ambassador Hotel in Los Angeles doodgeschoten door Sirhan Sirhan, een 24-jarige Palestijn.