Sunset Society (2018)

Horror

geregisseerd door Phoebe Dollar en Rolfe Kanefsky
met Lemmy, Phoebe Dollar en Ron Jeremy

"Sunset Society" is een genootschap van vampiers in Hollywood. Er worden feestjes gegeven, er treden muziekbands op en het bloed vloeit er rijkelijk. Aan het hoofd van het genootschap staat Ace, die er alles aan doet om te verhullen dat hij een vampier is. Er zijn echter mensen die het vermoeden krijgen dat er iets niet in de haak is. Ace wil het genootschap beschermen en schakelt hulp in.

avatar van joolstein
Dit is een film die in twee delen moet zijn gefilmd, het eerste deel wat de originele film had moeten zijn is geregisseerd door Phoebe Dollar en moet opgenomen zijn in 2015 of enige tijd eerder, omdat Lemmy Kilmister de lead-zanger van Motörhead er in speelt. Deze is gestorven op 28 december 2015 op de leeftijd van 70 jaar. Het andere opvullende gedeelte werd geregisseerd door Rolfe Kanefsky (regisseur van low-budget horror en soft-erotiek) Het is echter niet echt een visuele traktatie! En het zijn juist de stukken met gore en animatie van regisseur Kanefsky die het meest overtuigen!

Naar een inleidend gedicht en animatie over Ace (Lemmy) de leider van het genootschap "Sunset Society" zien we schaars geklede dames (scholieren-uniform) en lekkere gore. Eenmaal aanbelandt bij het vinden van een dvd schakelt de film over naar Phoebe Dollars gedeelte. Een soort liefdesbrief in videoformaat aan Lemmy. En alhoewel focus lig bij Ace, is het prominente personage Sophia (gespeeld door Dollar zelf) Andere personages zijn Ron Jeremy als Frankie (porno-acteur), Dizzy Reed (keyboard-speler bij Guns n' Roses) als Dagger en Tracii Guns (zangeres bij L.A. Guns) Alle aanwezige personages worden niet goed uitgewerkt, keuvelen vooral gezellig met elkaar en door het flinterdunne verhaal laten ze je ook volkomen koud. Misschien voor fans van de overleden Motörhead -zanger nog een leuk video-document maar verder valt het vooral tegen. Omdat er aan het begin een erg leuke kill was krijg de film van mij een iets hogere waardering