Thi Mai, Rumbo a Vietnam (2017)

Alternatieve titel: Thi Mai

Spanje

geregisseerd door Patricia Ferreira
met Carmen Machi, Aitana Sánchez-Gijón en Dani Rovira

Carmen verliest haar dochter bij een ongeval en kan dit moeilijk verwerken. Maar dan ontvangt ze een onverwachte brief van het adoptiebureau waarin staat dat haar dochter eindelijk het Vietnamese meisje heeft gekregen dat ze voor adoptie heeft gevraagd en wiens naam Thi Mai is. Samen met haar twee beste vriendinnen, Elvira en Rosa, die nooit Spanje hebben verlaten, besluit Carmen om naar Vietnam te reizen en het kind mee naar huis te nemen.

avatar van bjerik76
vlotte film, maar eigenlijk schommelt het tussen drama en komedie, het is net niet leuk (humor valt te raden) en voor een drama is het dan weer niet realistisch genoeg .

wel mooie beelden hier en daar van Vietnam.
Wel een leuke cast en verhaal, maar de genres schommelde teveel van het een naar het ander om je in de film en personages te verdiepen.

avatar van BlueJudaskiss
Leuke flauwekul - personages zijn vermoeiend, maar het is mooi gedraaid en het kijkt lekker weg. Spaanse commerciële films blijken erg leuk, Oh Dank U Netflix.