Thi Mai, Rumbo a Vietnam (2017)

Alternatieve titel: Thi Mai

Spanje

geregisseerd door Patricia Ferreira
met Carmen Machi, Aitana Sánchez-Gijón en Dani Rovira

Carmen verliest haar dochter bij een ongeval en kan dit moeilijk verwerken. Maar dan ontvangt ze een onverwachte brief van het adoptiebureau waarin staat dat haar dochter eindelijk het Vietnamese meisje heeft gekregen dat ze voor adoptie heeft gevraagd en wiens naam Thi Mai is. Samen met haar twee beste vriendinnen, Elvira en Rosa, die nooit Spanje hebben verlaten, besluit Carmen om naar Vietnam te reizen en het kind mee naar huis te nemen.

avatar van bjerik76
vlotte film, maar eigenlijk schommelt het tussen drama en komedie, het is net niet leuk (humor valt te raden) en voor een drama is het dan weer niet realistisch genoeg .

wel mooie beelden hier en daar van Vietnam.
Wel een leuke cast en verhaal, maar de genres schommelde teveel van het een naar het ander om je in de film en personages te verdiepen.

avatar van BlueJudaskiss
Leuke flauwekul - personages zijn vermoeiend, maar het is mooi gedraaid en het kijkt lekker weg. Spaanse commerciële films blijken erg leuk, Oh Dank U Netflix.

Leuke feelgood film.

avatar van Black Math
Niet goed, maar wel vermakelijk. De film is grotendeels luchtig en vlot en het is leuk om een blik op Vietnam te krijgen. Verder is er een prettige chemie tussen de acteurs en natuurlijk is het uitgangspunt ontroerend (hoewel ik zo mijn bedenkingen heb bij de adoptie-industrie gezien de negatieve verhalen over dat veel kinderen eigenlijk helemaal geen wees zijn).

De film is wel soms over de top, zowel qua humor, bijvoorbeeld met de paspoppen die omvallen, als het drama betreft. Ik geloof er helemaal niets van dat diverse mensen meewerken aan valsheid in geschrifte, en al helemaal niet dat de Vietnamese contactpersoon ineens om is zodra hij zich in de familie van de hoofdpersone verdiept.

Maar goed, als het je lukt om hier een beetje omheen te kijken (wat mij helaas dus niet helemaal gelukt is), is dit een prettig tussendoortje. 2*.