De Hoofdvrouw (2018)

Alternatieve titel: The Principal Wife

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Hester Overmars

Als Marijke acht jaar oud is verlaat haar moeder het gezin om zich aan te sluiten bij de "Gemeente Gods", een sekte in Zuid-Holland. Een aantal jaren later wordt haar moeder opgepakt vanwege seksueel misbruik van jonge kinderen. Marijke heeft haar moeder al in 30 jaar niet meer gezien. Ze is inmiddels zelf moeder van drie kinderen en wil in het reine komen met haar geschiedenis. In 'De Hoofdvrouw' gaat Marijke het gevecht aan met haar getroebleerde verleden.

edl
Mooi persoonlijk verhaal. Het is vooral therapeutisch waardoor een aantal vragen onbeantwoord blijven.