Convento (2010)

Documentaire

geregisseerd door Jarred Alterman
met Christiaan Zwanikken, Geraldine Zwanikken en Louis Zwanikken

In 1980 lieten de Nederlandse Geraldine en Kees Zwanikken hun succesvolle artistieke carrières achter en verhuisden naar Convento São Francisco de Mértola, een 400 jaar oud klooster in een zuidelijke provincie van Portugal. Toen ze voor het eerst aankwamen was het gebouw in extreme staat van verval, dus namen ze de schijnbaar onmogelijke taak op zich om hun nieuwe huis bewoonbaar te maken. Kees stierf enkele jaren later, maar Geraldine en haar kinderen, Christiaan en Louis, zijn blijven wonen in het klooster. In de afgelopen 30 jaar hebben de Zwanikkens hun eigendom, oorspronkelijk gebouwd voor een abt en twaalf monniken, omgebouwd tot een surrealistisch fantasieland.