Mr. SOUL! (2018)

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Melissa Haizlip en Samuel D. Pollard
met Ellis Haizlip, Harry Belafonte en de stem van Blair Underwood

Vóór Oprah en vóór Arsenio was er die andere beroemde Afro-Amerikaanse tv-ster: Ellis Haizlip. Hij kreeg de bijnaam Mr. SOUL! vanwege het populaire entertainmentprogramma SOUL! op de Amerikaanse televisie, eind jaren 60 en beginjaren 70. Het programma richtte zich met name op 'zwarte' muziek, dans en literatuur. Haizlip was innovatief, politiek geëngageerd en homoseksueel. Dit is zijn verhaal.