Terra Masonica (2017)

België
Documentaire

geregisseerd door Bourlard Tristan

Wat is vrijmetselarij vandaag? Wie zijn de vrijmetselaars? Sinds haar officiële stichting in 1717 in Londen, ontwikkelde de vrijmetselarij zich over de hele aardbol. Door de eeuwen heen heeft dit fenomeen zich de plaatselijke culturen over de vijf continenten kunnen eigen maken. Ter gelegenheid van haar driehonderdste verjaardag, onthult deze wereldreis in 80 loges ons voor de eerste keer haar eeuwenoude en boeiende gemeenschappen. 'Terra Masonica' neemt ons mee in ontmoetingen met vroegere metselaars in hun dagelijkse leven. Zij vertellen ons hun verhaal en hun visie van de wereld in volle verandering