Kawah Ijen, le Mystère des Flammes Bleues (2014)

Alternatieve titel: The Blue Volcano: Kawah Ijen

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Régis Etienne en Olivier Grunewald
met de stem van François Patissier

De Indonesische vulkaan Kawah Ijen stoot neonblauwe lava uit, wat prachtige beelden oplevert. De vulkaan bevat veel pure zwavel, dat een heldere blauw-violette kleur krijgt wanneer het brandt.  De blauwe vlammen kunnen tot vijf meter hoog worden. Fotograaf Olivier Grunewald ging ter plaatse om het fascinerende spektakel vast te leggen.