Wara Wara (1930)

Alternatieve titels: Stars | Warawara

Bolivia

geregisseerd door José María Velasco Maidana
met Juanita Tallansier, Arturo Borda en Dámaso Eduardo Delgado

In de 16e eeuw wordt een vredige Inca-gemeenschap afgeslacht door een groep conquistadores en de overlevenden, waaronder Wara Wara, vluchten de bergen in. Later wordt Wara Wara aangevallen door twee Spaanse soldaten en gered door een conquistador met een nobel hart. De twee worden verliefd, maar worden geconfronteerd met de wederzijdse haat tussen hun volkeren.