O Noapte Furtunoasa (1943)

Alternatieve titels: Stormy Night | O Noapte Furtunoasă

Roemenië

geregisseerd door Jean Georgescu
met Alexandru Giugaru, George Demetru en Maria Maximilian

Boekarest, 1876. Don Dumitrache geeft zijn vertrouweling Chiriac opdracht om zijn jonge vrouw, Veta, in de gaten te houden. Dumitrache is er zeker van dat Veta een affaire heeft, maar hij weet niet dat haar geliefde Chiriac is.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Tsja. Het leek me leuk om weer eens een Roemeense klassieker mee te pakken, maar Stormy Night is helaas een gedateerde en flauwe zedenschets. De overbodige variété nummers halen bovendien de vaart er uit, als die er al was. Een klucht die wellicht voor Roemenen aardig is vanwege de herkenbare typetjes en de aanwezige maatschappijkritiek, ik vond het ondanks de korte speelduur een lange zit.