Visages de Femmes (1985)

Ivoorkust / Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Désiré Ecaré
met Sidiki Bakaba, Kouadou Brou en Eugénie Cissé-Roland

Twee verhalen verteld door het gezang van vrouwen. In het ene verhaal geeft een jonge vrouw haar jaloerse echtgenoot iets om jaloers op te zijn, als zijn jongere broer op bezoek komt. Wanneer haar man haar bedreigt, leert ze zelfverdediging, maar haar problemen zijn nog niet voorbij. In het tweede verhaal runt mevrouw Congas een visbedrijf. Ze wil een minder stinkende baan, dus zoekt ze een lening om een restaurant te openen. Als ze afgewezen wordt, flirten twee van haar dochters met de bankier en ze krijgt de lening. Maar haar problemen zijn nog niet voorbij, omdat al haar mannelijke familieleden azen op het geld.