Un Homme Est Mort (2018)

Frankrijk
Animatie / Drama

geregisseerd door Olivier Cossu
met de stemmen van Kris, Sébastien Oursel en Etienne Davodeau

Brest, lente 1950. De arbeiders demonstreren. De politie schiet op de menigte. René Vautier, een jonge filmmaker, filmt het gebeuren en organiseert zo goed en zo kwaad als hij kan projecties van zijn documentaire om het publiek wakker te schudden. Zijn film is inmiddels verdwenen, maar het verhaal leeft voort in de gelijknamige strip van Étienne Davodeau, en in deze film die daarvan een bewerking is.