Antoine Duléry et Chanee sur la Terre des Ours (2018)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Jérôme Korkikian

Documentaire waarin Chanee en acteur Antoine Duléry naar Cambodja reizen om er de aandacht te vestigen op enkele bedreigde beersoorten. Diep in het regenwoud maken ze een stand van zaken op over de toestand van enkele bedreigde beersoorten, zoals de Aziatische zwarte beer en de Maleise beer. Omwille van hun gal, die in de traditionele Chinese geneeskunde als een wondermiddel wordt beschouwd, zijn deze beren het geliefde doelwit van stropers. Hun klauwen zijn in China dan weer een delicatesse, die samen met bepaalde soepen worden opgediend.