Husband Killers (2017)

Hongkong
Actie / Misdaad

geregisseerd door Ka Wing Lee
met Chrissie Chau, Gaile Lai en Stephy Tang

Dior en Chanel zijn al 10 jaar gelukkig samen met hun man. Tot ze er op een dag achterkomen dat ze met dezelfde man, David, samen zijn. De twee zweren elkaar te vermoorden, wat ze niet weten is dat ze door hem in de val gelokt worden. In het hotel waar hij verblijft duikt een derde vrouw op, die ook op zoek is naar David.

Leuke nieuwe Fire Lee.

Lee slaagt er weer in om een toffe, vlotte film neer te zetten. Daar staat hij ondertussen wel om bekend. Maar dat echte eerste meesterwerkje blijft toch wat jammerlijk uit. Het is tijd dat hij de volgende stap zet vind ik, net dat beetje meer mag wel.

Husband Killers is een amusante revenge flick. Niet te serieus, drie vrouwen die het heft in eigen handen nemen en aardig ass kicken, met wat geinige horror elementjes hier en daar, vreemde personages om de boel op te leuken en aardige actie.

Maar er zijn ook wat minpuntjes. Een onnodige 80s vibe, erg matige soundtrack en een klein gebrek aan visuele finesse. Het had allemaal makkelijk nog wat cooler gekund, iets wat toch nodig is om een filmpje als dit tot z'n volste recht te laten komen.

Rest een vermakelijk onzinfilmpje. Loopt vlot, verveelt niet en er zitten best wat memorabele scenes in. Maar het mag toch wel net iets meer zijn, Lee heeft ondertussen ervaring zat.