ad
  • 8.105.535 stemmen

Der Geschmack von Leben (2017)

Komedie / Erotiek | 88 minuten

Genre: Komedie / Erotiek

Alternatieve titel: Taste of Life

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Roland Reber

Met onder meer: Andreas Pegler en Wolfgang Seidenberg

IMDb beoordeling: 4,2 (159)

Oorspronkelijke taal: Duits

Releasedatum: 26 oktober 2017

Over Der Geschmack von Leben

Wat als de zin van het leven zo simpel is als een dosis sperma gemengd met wat ananassap? Dat is alvast wat de onafhankelijke vlogger Nikki heeft ontdekt. Om dit wereldkundig te maken is ze bereid tot het uiterste te gaan, want volgens haar zijn de klassieke media fake news gecontroleerd door de farma-industrie en hun antidepressiva. Ook religie, sociale ongelijkheid, economische crisis enzovoort ... het is allemaal opium voor het volk, zodat ze niet volop kunnen genieten van het leven. Zelfs het feminisme neemt ze op de korrel, dat vindt ze alleen maar een argument om mannen in het gareel te doen lopen. Dus besluit ze om het theoretische aan het praktische te paren en haar orale talenten te delen met zoveel mogelijk mannen. Ze zorgt alvast voor een brede glimlach op het gezichten van alle mannen die haar pad kruisen...

image

avatar van Fransman

Fransman

Mijn smaak was dit niet. Het is een nogal verbrokkeld en onsamenhangend geheel van beelden en teksten waar ik geen chocola van kon maken. Toch is het uitgangspunt, om de smaak van het leven te ontdekken, best aardig gevonden. Dat leven begint met sperma, dus moet er zoveel mogelijk sperma geproefd worden. Nou, dat kun je wel aan Antje Mönning overlaten, Ze trekt er met haar beige Land Rover Defender op uit om mannen te vinden om hun sperma te proeven.

Had dat thema nou vastgehouden, denk ik dan en doe wat met al die ontmoetingen. Laat die mensen (mannen) iets vertellen over hun leven, zo 'proef' je de 'smaak van het leven'. Maar nee, veel semi-filosofisch geneuzel en een 'hartverscheurend' verhaal over het 'roosje op de heide' in een steriele omgeving. Pretentieuze ongein van Roland Reber. Ook de Engel komt weer langs (Engel mit Schmutzigen Flügeln (2009). De cast en crew (in de films van Reber meestal een en dezelfde) doet zijn best en Antje Mönning heeft er, zoals gewoonlijk, geen probleem mee ons te vergasten op haar puntige tietjes. Zelfs niet om die spuitende piemels in haar mond te nemen en in haar haar te laten spuiten. Maar wie zijn die (slechts een paar) mannen dan? En wat leren ze Antje? Dat komen we niet te weten.

Maar Antje blijft met een onverwoestbare vrolijkheid in de camera kijken, trekt weer alles uit en laat de mannen verlekkerd kijken. 'We hebben meer van dit soort vrouwen nodig in Duitsland', roept er één. Antje de nieuwe Bondskanselier?