Clara Haskil: Le Mystère de l'Interprète (2018)

Alternatieve titel: Clara Haskil: The Performer's Enigma

Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Prune Jaillet, Pierre-Olivier François en Pascal Cling
met de stem van Miruna Coca-Cozma

Charlie Chaplin zag in haar een genie. Clara Haskil, die in 1960 op tragische wijze overleed, was ontegenzeglijk een virtuoze pianiste met een transparante, vloeiende en poëtische stijl; als geen ander in staat haar toehoorders in de ban te houden. Zij blijft een intens moderne vertolkster en de referentie bij uitstek van het concours van Vevey dat haar naam draagt.