Retour à Bollène (2017)

1 stem

Frankrijk / Marokko

geregisseerd door Saïd Hamich
met Saïd Benchnafa, Kate Colebrook en Anas El Baz

Nassim is 30 jaar. Zij woont met haar Amerikaanse verloofde in Abu Dhabi. Na enkele jaren van afwezigheid keert hij met haar terug naar Bollène, in het zuidoosten van Frankrijk, waar hij opgroeide. Nassim moet dan zijn verleden onder ogen zien, zijn rampzalige stad, nu geregeerd door de extreem-rechtse partij la Ligue du Sud, zijn familie met wie hij een complexe relatie heeft en zijn vader met wie hij niet langer spreekt...