Warning: This Drug May Kill You (2017)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Perri Peltz

Er sterven meer mensen aan een overdosis opiaten als OxyContin en Vicodin dan door auto-ongelukken en schietpartijen. Deze film laat zien wat voor een vernietigende werking de verslaving aan opiaten/pijnstillers kan hebben. Regisseur Perri Peltz volgt de ervaringen van vier families wiens levens op een tragische manier zijn veranderd door misbruik van deze middelen, die nota bene door de dokter zijn voorgeschreven.

avatar van Ste*
Niet heel veel nieuws onder de zon als het gaat om verslavingen. Dat de film inzoomt op een aantal persoonlijke verhalen in plaats van echt het grotere geheel aan te kaarten met allerlei statistieken en 'big pharma' zorgt er wel voor dat je kunt zien dat iedereen - ook standaard gelukkige gezinnen in de rijke suburbs - dit kan overkomen. Best interessant om eens te zien.