ad
  • 8.144.962 stemmen

Ma'ohi Nui, au Cœur de l'Océan Mon Pays (2018)

Documentaire | 113 minuten

Genre: Documentaire

Alternatieve titel: Ma'ohi Nui, in the Heart of the Ocean My Country Lies

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Annick Ghijzelings

Met onder meer: en Flora Devatine

IMDb beoordeling: 7,9 (14)

Oorspronkelijke taal: Frans

Over Ma'ohi Nui, au Cœur de l'Océan Mon Pays

Tahiti, Frans-Polynesië. Tussen de landingsbaan van de internationale luchthaven en een kleine heuvel ligt een district genaamd Flamboyant. Daar zegt men "district" om niet te spreken over een "sloppenwijk". De Franse koloniale geschiedenis en dertig jaar kernproeven hebben deze districten vervuld met een vervreemd en vermoeiend volk. Net als de radioactiviteit die niet gevoeld of gezien kan worden, maar honderdduizenden jaren aanhoudt, heeft de besmetting van de geest zich langzaam en permanent gevestigd. Tegenwoordig zijn de inwoners van Ma'ohi Nui ondergeschikte mensen die hun taal zijn vergeten, hun geschiedenis hebben genegeerd en hun verbinding met hun land en hun relatie met de wereld hebben verloren.

avatar van Malick

Malick

Voor de Belgen onder ons. Is deze bij jullie toevallig op DVD / BR uitgebracht? Lijkt me heel bijzonder.