Doubleplusungood (2018)

België
Misdaad / Western

geregisseerd door Marco Laguna
met Wild Dee, Delfine Bafort en Bouli Lanners

Een man met een ongure tronie en een crimineel verleden keert terug naar de stedelijke jungle. Vijftien jaar lang zat hij in de bajes, maar nu is hij terug met een missie: de twaalf apostelen van Lucifer uit de weg ruimen. Methodisch werkt hij het lijstje af, als het moet met de grove middelen.

avatar van goongumpa
Tof dat deze Brusselse low budget 70's grindhouse pastiche gemaakt is, maar goed is het niet. Een aantal coole (pellicule) beelden en intense muzikale momenten passeren de revue, maar de gehoopte reactie blijft uit door het chronische gebrek aan opbouw of samenhang. De film voelt meer als een collage van muziekvideo's. De "Amerikaanse" voice-over die alle denkbare gangster-platitudes opdreunt met een vet Waals accent, leverde wel een paar goeie lachsalvo's op.

Een kleine goedkope film maar een groot drama,wat een bagger.