El Río (2018)

1 stem

Bolivia / Ecuador

geregisseerd door Juan Pablo Richter
met Santiago Rozo, Valentina Villalpando en Fernando Arze

Bolivia. De 16-jarige, introverte Sebastián moet bij zijn vader Rafael gaan wonen in Guayaramerín, een dorp in het departement Beni, aan de Mamore rivier die de grens met Brazilië vormt. Rafael is veeteler en heeft ook een houtverwerkend bedrijf. De jongen kent zijn vader amper en moet zich willens nillens aanpassen aan zijn macho gedrag. Op school leert hij een meisje kennen met wie hij graag filosofeert. Aan de oever van de Mamore vertelt zij hem over de legendes en gevaren van de rivier. Maar Sebastián kan zijn ogen niet van Julieta afhouden, het vriendinnetje van zijn vader dat bij hen thuis inwoont en bijna een leeftijdgenote van hem is. Al snel begrijpt hij dat zijn nieuwe, ogenschijnlijk paradijselijke omgeving machtsmisbruik, leugens, geweld en pijn verbergt, waarbij vrouwen de grootste slachtoffers zijn. Sebastián begint de grenzen van goed en kwaad af te tasten.