Blue Night (2018)

Alternatieve titel: Here and Now

Drama / Muziek

geregisseerd door Fabien Constant
met Sarah Jessica Parker, Simon Baker en Common

Op de vooravond van een belangrijk optreden in het Birdland Jazz Club krijgt Vivienne Carala zwaar nieuws te horen van haar dokter dat haar wereld voorgoed zal veranderen. Ze weet hier niet mee om te gaan tijdens de repetities met haar band en haar manager Ben en poogt haar bazige moeder Jeanne te ontwijken. Uiteindelijk deelt ze het nieuws met haar tienerdochter en haar ex en zoekt ze troost in de New Yorkse straten waar ze stilstaat bij haar verleden en de toekomst.

• vanaf 13 februari te koop op dvd

avatar van Brabants
Blue Night lijkt op voorhand een zeer interessante film. Gedurende het verhaal kom je er achter dat je eigenlijk maar weinig inhoud krijgt voorgeschoteld. SJP loopt op een belangrijk punt in haar leven ogenschijnlijk doelloos rond in New York en ontmoet her en der personen waarmee ze half afgeronde dialogen voert. Te ridicuul voor woorden dit!