Katte ni Shiyagare! Eiyû-Keikaku (1996)

Alternatieve titel: Suit Yourself or Shoot Yourself: The Hero

1 stem

Japan
Misdaad / Komedie

geregisseerd door Kiyoshi Kurosawa
met Shô Aikawa, Susumu Terajima en Tomoka Kurotani

Mikiro Aoyanagi en zijn zus zetten zich in voor een betere en veiligere buurt. Dat er een yakuza handlanger in hun buurt woont is dan ook een doorn in het oog van de twee. Wanneer ze Yuji and Kosaku tegen het lijf lopen vragen ze hun hulp, aangezien de twee beter met dat soort figuren om kunnen gaan. Hun actie lijkt te slagen, maar dat betekent niet meteen een goede afloop.

Leuk!

Net zoals die andere film uit de reeks die ik eerder al zag. Het zijn op zich wel zichtbaar TV films, maar net als bij het pinku genre lijkt dat Kurosawa vooral een zekere vrijheid te hebben gegeven. Hij maakt er ook best graag gebruik van, waardoor ze hun nogal brakke afkomst overstijgen.

Naast een best origineel verloop - de opzet is al best grappig, maar knap wie het tweede deel van de film ziet aankomen - zijn het vooral de acteurs die er iets moois van maken. Sho Aikawa mag z'n coole zelve weer zijn, Susumu Terajima heeft een erg geinige rol en de pas overleden Ren Osugi kan uiteraard ook niet achterblijven.

Visueel is het wat karig, ook qua soundtrack stelt het niet zo heel veel voor. Daar merk je dan toch dat je met een TV productie te maken hebt. Maar de humor, de acteurs en het originele gegeven maken erg veel goed. Er zijn nog vier films in deze reeks (dit is deel 6, meteen ook het laatste), die ook maar eens proberen vinden.