La Higuera de los Bastardos (2017)

Alternatieve titel: The Bastards Fig Tree

Spanje
Komedie / Drama

geregisseerd door Ana Murugarren
met Karra Elejalde, Pepa Aniorte en Carlos Areces

Wanneer de Spaanse Oorlog zijn einde nadert, besluit een fascistische soldaat als zwerver verder te gaan, nadat hij het tienjarige zoontje van één van zijn slachtoffers recht in de ogen heeft aangekeken. Hij verlaat het leger en gaat een vijgenboom verzorgen. In zijn achterhoofd is hij er echter van overtuigd dat het zoontje van zijn slachtoffer hem komt vermoorden wanneer hij zestien wordt.