Bixa Travesty (2018)

Brazilië
Documentaire

geregisseerd door Kiko Goifman en Claudia Priscilla
met Mc Linn da Quebrada, Assucena Assucena en Raquel Virgínia

Linn da Quebrada is een zwarte transseksueel uit de verarmde randstad São Paulo. Ze is ook een popartiest die haar stem verheft voor excentrieke kleurlingen uit de favelas. Vergezeld van haar jeugdvriend en partner in crime, de zwarte transseksueel en zangeres Jup do Bairro, zijn haar concerten gewoonweg schitterend. Geholpen door exorbitante kostuums gaan hun optredens in tegen de heteronormativiteit bij de blanken in Brazilië.