Mordene i Kongo (2018)

Noorwegen
Misdaad / Drama

geregisseerd door Marius Holst
met Aksel Hennie, Tobias Santelmann en Ine Jansen

Congo is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van twee Noren, Joshua French en Tjostolv Moland. In het voorjaar van 2009 worden de twee Noorse avonturiers beschuldigd van het doden van hun ingehuurde chauffeur net voordat ze het oostelijk deel van Congo overstaken. De daaropvolgende mensenjacht zorgt vervolgens voor politieke en diplomatieke zorgen.

Ze zouden deze vreselijke corrupte landen geen cent moeten geven. Verder een prima film en goed geacteerd.

avatar van Brabants
Mordene I Kongo is een film met een heel bijzonder verhaal. Je kijkt je ogen uit wat er allemaal is gebeurd en hoe dit überhaupt kan plaatsvinden. De kloof tussen continenten is hier duidelijk zichtbaar. Geweldig acteerwerk en onbeschrijflijk wat deze acteurs hebben gedaan om hun rol zo neer te zetten.