American Guinea Pig: Sacrifice (2017)

1 stem

Italië
Horror

geregisseerd door Poison Rouge
met Flora Giannattasio en Roberto Scorza

De ernstig getraumatiseerde Daniel keert terug naar de stad waar hij getogen is. Om zijn trauma's te verwerken vervalt hij echter in een negatieve cirkel van depressie en zelfmutilatie. Door zichzelf te mutileren, tracht hij contact te zoeken met een de godin, genaamd Ishtar.

avatar van EW101
Kan best wat worden dit. Ziet er sjiek uit.

avatar van Tartarus
Ontroerende, walgelijke horror. We weten natuurlijk wel wat ongeveer te verwachten van de reeks, dit zijn geen films voor de tere zieltjes. En ook in dit deel vloeit het bloed weer goed, alhoewel ik het wel minder heftig vond dan de andere delen. Maar misschien heb ik wel eelt op de ziel gekregen van al dit soort films en shockeert het me niet meer zo.

Daarom vond ik het ook erg prettig dat de film me op een andere manier wel raakte. Daniels lijden en verdriet raakte me, zijn verwarring, het afglijden, en dan zo ver heen zijn dat het een goed idee lijkt om bepaalde lichaamsdelen af te snijden. Dit is meer dan horror, er zit ook een flinke scheut drama in. En dat zijn voor mij wel de beste horror films, juist die films die je niet na afloop meteen weer bent vergeten. Films die je meerdere emoties kunnen laten voelen. En dat deed deze film bij mij.