Honor Diaries (2013)

Documentaire

geregisseerd door Micah Smith
met Raheel Raza, Raquel Evita Saraswati en Juliana Taimoorazy

'Honor Diaries' vertelt het verhaal van negen inspirerende voorvechters van vrouwenrechten in moslimsamenlevingen die strijden tegen onderdrukking, gedwongen huwelijken en meer. Deze vrouwen, die zelf getuige zijn geweest van de ontberingen die vrouwen ondergaan, proberen de samenleving te veranderen, zowel in hun gemeenschap als daarbuiten. Bewegingsvrijheid, het recht op onderwijs, gedwongen huwelijken en vrouwelijke genitale verminking zijn enkele van de systematische misbruiken die worden besproken.