A Tale Of Two Thieves (2014)

Alternatieve titel: The Great British Robbery: A Tale of Two Thieves

1 stem

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Chris Long
met Ariel Bruce, Gordon Goody en Harry Macqueen

Buster Edwards werd het gezicht van de grootste treinroof uit de Britse geschiedenis. In 1963 stalen 15 mannen 62.000 pond uit de posttrein van Glasgow naar Londen. In deze documentaire komt handlanger Gordon Goody aan het woord met zijn versie van het verhaal en proberen de filmmakers met Gordons hulp de identiteit te achterhalen van de mysterieuze 'Irishmen': de contactpersoon op de trein die uit handen van de politie wist te blijven.