Zwei im Falschen Film (2017)

Alternatieve titels: Mission: Love | Eine Sachliche Romanze

Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Laura Lackmann
met Laura Tonke, Marc Hosemann en David Bredin

Hans en Heinz zijn een typisch stel dat na acht jaar vastzit in een sleur. Hans werkt bij een copyshop en Laura 'Heinz' is een actrice die is gedegradeerd om cartoons in te spreken. Op hun verjaardag gaan ze naar de bioscoop. Ze kijken naar een romance. Maar de vonk op het scherm raakt hen gewoon niet. Wanneer Hans aan Heinz's ex haar telefoonnummer geeft in plaats van ruzie te maken gaan de alarmbellen van Heinz rinkelen. Hoe kan dit liefde zijn? Ze besluiten een lijst te maken van alles wat echte liefde vorm geeft: romantiek, verlangen, passie, jaloezie, drama - diepe gevoelens, met andere woorden. Hans en Heinz beginnen op methodische wijze hun lijst af te werken en beseffen: het echte leven lijkt helemaal niet op de films.