Malambo, el Hombre Bueno (2018)

Alternatieve titel: Malambo, the Good Man

Argentinië

geregisseerd door Santiago Loza
met Gaspar Jofre, Fernando Muñoz en Pablo Lugones

Een Malambo-danser bereidt zich zijn hele leven voor op het toernooi. Als hij de overwinning behaalt, zal het zijn 'einde' zijn. De winnaars kunnen niet meer concurreren, ze moeten met pensioen gaan. Ze kunnen anderen alleen trainen om dezelfde uitdaging aan te gaan. Deze film vertelt over de ervaring van enkele Malambo-dansers. Één van hen is de jonge Gaspar die zijn passie voor de dans tot zijn beroep heeft gemaakt. Voor hem is de Argentijnse competitiedans malambo een compromisloze strijd tegen de tijd. Dit is een dans waaraan hij zijn hele leven zal wijden...