Museo (2018)

Mexico
Misdaad / Drama

geregisseerd door Alonso Ruizpalacios
met Gael García Bernal, Simon Russell Beale en Lynn Gilmartin

Meerjarige studenten Juan en Wilson plannen een gewaagde coup. Ze zijn van plan in te breken in het Nationaal Museum van Antropologie in Mexico-Stad en kostbare Maya-, Mixtec- en Zapotec-voorwerpen te stelen, met name het funeraire masker van koning Pakal. Terwijl hun gezinnen Kerstmis vieren, gaan ze aan de slag als een paar doorgewinterde criminelen. Alles verloopt zonder problemen en met hun sporttassen vol met schatten keren ze terug naar huis om te zien hoe hun daad wordt omschreven als een aanval op de hele natie. Dan pas beginnen ze de ernst van hun acties te in te zien.