Amiko (2017)

Alternatieve titel: あみこ

Japan

geregisseerd door Yoko Yamanaka
met Aira Sunohara, Hiroto Oshita en Maiko Mineo

De 16-jarige Amiko is ervan overtuigd dat "de Japanners niet spontaan kunnen dansen." Ze heeft het zelf geprobeerd, met een paar onbekenden in een ondergrondse passage in Tokio. Ze verlaat de provinciestad Nagano om naar de hoofdstad te trekken en haar hartenbreker Aomi op de proef te stellen. Een jaar eerder maakte ze een lange winterwandeling met hem en dacht dat ze haar zielsverwant had ontmoet, iemand zoals zij die zich afvraagt in welke fase van het leven er eigenlijk ruimte is om gelukkig te zijn. Maar toen verdween hij, op weg naar Tokio, samen met Amiko's aartsvijand Miyako...