Queen: Mercury Rising (2011)

Alternatieve titel: The Story of Queen: Mercury Rising

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Maureen Goldthorpe
met Freddie Mercury, Brian May en Roger Taylor

Freddie Mercury heeft met zijn speciale podiumacts en buitengewone vocale bereik, de legendarische status bereikt als de frontman van Queen, een van de meest iconische en gerenommeerde klassieke rockbands aller tijden. Deze documentaire kijkt terug naar het succes en het rauwe talent van Freddie Mercury en Queen, vier decennia na hun explosie op de internationale rockscene.

avatar van Bubblez
Een niet héél diepgaande, korte docu. Het gaat vooral over de al bekende geschiedenis, vanaf het ontstaan van Queen, ondersteund door interviews met voormalig EMI-medewerkers (waarvan één zeer onverstaanbaar), fotograaf, muziekjournalist en anderen.

Veel meer aan te raden is het uitgebreide Queen: Days of Our Lives (2011), waarin eigenlijk álle elementen uit deze docu ook voorbij komen, met nog véél meer.

avatar van Phantasm
Bubblez schreef:

Ben het helemaal met je eens, al is het een tijdje geleden dat ik deze docu heb gezien, stond toen nog niet op Moviemeter.