Khook (2018)

Alternatieve titels: Pig | The Pig

Iran

geregisseerd door Mani Haghighi
met Hassan Majooni, Leila Hatami en Leili Rashidi

Hasan, een op de zwarte lijst geplaatste regisseur, is ziedend van woede. Het is jaren geleden dat hij een film mocht maken. De actrice die hij een ster heeft gemaakt en op wie hij verliefd is, wil nu een film maken met een andere regisseur. Hij en zijn vrouw zijn uit elkaar gedreven en zijn dochter staat ook op het punt de band te verbreken. Bovendien lijkt zijn oude moeder, die bij hen inwoont, haar verstand te verliezen. Het ergste van alles is echter dat in Teheran en omstreken filmmakers worden vermoord. Maar waarom negeren ze hem? Zijn frustratie wordt verergerd wanneer hij, als gevolg van een reeks bizarre misverstanden, de hoofdverdachte wordt.