Jolene (2018)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Elza Jo
met Jolene

Jolene is een vrouw die haar geld verdient met werken achter de bar in een stripclub, die voetbalhooligans haar familie noemt en die keuzes heeft gemaakt die haar nog steeds achtervolgen. Maar ze heeft een plan. Regisseur Elza Jo van Reenen stapte in een drie jaar durend avontuur met Jolene en volgde de rollercoaster van Jolene's leven op de voet. Het resultaat is een intiem portret van een adrenalinejunk die - ondanks alles - ervoor kiest zichzelf niet ten gronde te richten, maar haar droom te volgen.

avatar van Decec
stinissen komt maandag 23 april om 20:55 uur NPO 2

avatar van Rodger
Mooie documentaire , over de hardheid van het leven, en van een vrouw die goed mogelijk en vrolijk in het leven wilt staan, maar vaak de verkeerde keuzes maakt.
Echt wel indrukwekkend deze docu.
3.5 ***

Heftige documentaire die je soms een ongemakkelijk gevoel geeft omdat de kwestie huiselijk geweld op confronterende wijze in beeld gebracht wordt. Jolene heeft een hard leven achter de rug, blijft altijd lachen, werkt in een bar en doet een hbo-studie psychologie. Ze zoekt haar stiefvader, voormalig tv-persoonlijkheid en ervaringsdeskundige op het gebied van verslaving op...

avatar van Baboesjka
Best interessant, maar ik ben niet weggeblazen. Over het algemeen houd ik minder van documentaires als deze, waarbij je een interviewer vragen hoort stellen, en ik vind het niet heel mooi of bijzonder in beeld gebracht. Jolene vind ik wel een leuk, sterk en intrigerend persoon. Een kwetsbaar portret. 3*