Possessed (2018)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Metahaven en Rob Schröder

We stemmen middels social media ons leven af op andermans blik en zijn eraan gewend geraakt om gezien te worden. Maar het feest is voor veel jongeren voorbij, zo stelt Possessed. Het neoliberalisme praat iedereen moordende competitie aan, terwijl de planeet ten onder gaat. En na de ontmaskering van Facebook willen steeds meer mensen hun Facebookaccount verwijderen, maar dat betekent vaak een acute sociale dood. Metahaven en Rob Schröder maakten van deze kwesties een beeldencollage, van make-up-tutorials en gezichtsherkenning door de FBI, tot selfies van mannen die met gevaar voor eigen leven in een kraan klimmen.

Vanaf 10 mei in de bioscoop (Cinema Delicatessen)