Lemonade (2018)

Alternatieve titel: Luna de Miere

Roemenië / Duitsland / Canada / Zweden

geregisseerd door Ioana Uricaru
met Malina Manovici, Dylan Smith en Steve Bacic

Mara, een jonge Roemeense vrouw, is net verhuisd naar de VS met Dragos, haar 9-jarige zoon. Ze trouwt met Daniel, een Amerikaan die ze nog maar een paar maanden geleden heeft ontmoet. De film volgt haar bij een reeks onthullende ontmoetingen gedurende één dag; van haar problemen met babysit, haar ongeplande en ongemakkelijke ontmoeting met een Amerikaanse immigratiebeambte, tot het omgaan met de politie over haar zoon die ze moest achterlaten in een motelkamer en perikelen met de bank voor een lening met haar man.