Jean-Michel Jarre: A Journey into Sound (2015)

Alternatieve titels: De Reis van Jean-Michel Jarre | Jean-Michel Jarre: A Journey Through Electronic Music | Jean-Michel Jarre: The Rise of Electronic Music

Duitsland
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Birgit Herdlitschke
met Jean-Michel Jarre, Charlotte Rampling en Moby

Tijdens concerten staat hij in zijn eentje achter tientallen synthesizers en keyboards. Voor zijn nieuwste album reist Jean-Michel Jarre de wereld over om collega-muzikanten in levenden lijve te ontmoeten en er samen tijd mee door te brengen. “Als je bij elkaar over de vloer komt, komt dat de muziek ten goede”. En zo trekt hij van Los Angeles naar Londen en van New York naar Wenen, om met collega’s als Armin van Buuren, Moby, Pete Townsend en Lang Lang samen te werken aan nieuwe nummers.