Crazy Creature Costumes (2015)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Phil Coles

Dieren verschijnen in de natuur in alle vormen en kleuren, vaak vanwege levensbehoud. Sommigen zijn vermomd, sommigen vallen op omdat ze willen pronken. De bekendste soort is ongetwijfeld de papegaai. De kleurrijke tinten van deze vogelsoort komen niet in de eerste plaats door pigment, wel door de weerkaatsing van het licht. Boomkikkers en salamanders gebruiken hun kleuren voornamelijk om potentiële aanvallers af te schrikken. De koning van de hofmakerij is dan weer de pauw, met zijn prachtige veelkleurige vederkleed.