Tlmocník (2018)

Alternatieve titels: The Interpreter | Tlumocník

Slowakije / Oostenrijk / Tsjechië

geregisseerd door Martin Sulík
met Jirí Menzel, Peter Simonischek en Zuzana Mauréry

De tachtigjarige Ali Ungar vindt een boek van een SS-officier, waarin die zijn oorlogsactiviteiten in Slowakije beschrijft. Hij realiseert zich dat de man verantwoordelijk is voor de executie van zijn ouders. Hij gaat op pad om wraak te nemen, maar vindt Georg, de 70-jarige zoon van de SS-officier. Georg is een gepensioneerde leraar die zijn vader zijn hele leven heeft vermeden. Hij wil toch meer over diens verleden weten en biedt Ali Ungar aan om voor hem te tolken. De twee tegenpolen gaan op pad op zoek naar meer informatie over een oorlogstragedie.

avatar van Baggerman
Eindelijk weer eens een film van Sulik. Met Jiri Menzel in de hoofdrol!

Aangekocht door Contact Film. Releasedatum nog niet bekend.