Rehenes (2017)

Alternatieve titel: Hostages

Peru
Documentaire

geregisseerd door Federico Lemos

In 1996 vond er een van de meest schokkende gebeurtenissen plaats in Peru: een gijzeldrama dat door miljoenen mensen over de hele wereld werd gevolgd. Het werd een van de langste massale ontvoeringen in de geschiedenis. Rebellen hielden een groot aantal topfiguren gevangen in een ambassadeurswoning. Uiteindelijk werd het leger ingezet. Verschillende getuigen worden in deze documentaire aan het woord gelaten.