Les Filles du Soleil (2018)

Alternatieve titel: Girls of the Sun

1 stem

Frankrijk / België / Georgië / Zwitserland
Drama / Oorlog

geregisseerd door Eva Husson
met Golshifteh Farahani, Emmanuelle Bercot en Arabi Ghibeh

Bahar is opperbevelhebber van een Koerdisch bataljon bestaande uit vrouwen die bekendstaat als 'The Girls of the Sun'. Ze maken zich op voor een missie om hun dorp te heroveren van de extremisten. De groep wordt vergezeld door de journaliste Mathilde. Tijdens de voorbereiding en uitvoering van hun plan wordt Bahar opnieuw geconfronteerd met de gebeurtenissen die plaatsvonden sinds de aanwezigheid van de extremisten.

• Vanaf 28 maart in de bioscoop

Vanaf 28 maart 2019 in de bioscoop (Cinéart)

Trailer geplaatst