Kolwezi On Air (2016)

België
Documentaire

geregisseerd door Idriss Gabel

Onder het alziend oog van de camera's van RTMA, de grootste lokale tv-zender van Kolwezi, onthult de Congolese maatschappij zich voor ons, onverbloemd en zonder schaamte. We volgen journalisten die koste wat het kost het volk willen informeren. Zij komen in allerlei situaties terecht, soms gevaarlijk, soms grappig of triest, vaak ongeloofwaardiger dan fictie. De recente en snelle aanpassing naar tv brengt universele vragen met zich mee: de afhankelijkheid van sponsors, de grens tussen nieuws en overdreven drang naar onderzoek.