Songs for Kit (2017)

Rusland / Wit-Rusland
Documentaire

geregisseerd door Ruslan Fedotov

Een dakloze vrouw van onbestemde leeftijd wordt gevolgd in haar dagelijkse strijd om een menswaardig bestaan. Ze legt een opmerkelijke en ontwapenende vrolijkheid en inventiviteit aan de dag. Dat daarachter kwetsbaarheid en eenzaamheid schuilgaan, blijkt gaandeweg uit de beelden. Soms is ze in gezelschap van een vriend, die er wat ongemakkelijk bij staat als ze om hem heen dartelt, met sprokkelhout een vuur maakt of geniet van het vuurwerk op de Dag van de Overwinning. Zelfs als ze ontslagen wordt als schoonmaakster in een winkelcentrum, merkt ze door haar treurigheid heen op hoe de vogels zingen...