Shadows (2017)

Alternatieve titel: ילדי הצללים

Israël
Documentaire

geregisseerd door Noa Aharoni

De verhalen van Eitan, Yigal en Miri maken duidelijk hoe lang de schaduwen uit het verleden kunnen zijn. Hun ouders werden mishandeld en misbruikt door de nazi's en kwamen als slachtoffers de Tweede Wereldoorlog uit. Maar gaandeweg veranderden ze zelf in daders. Angst en verdriet werden ongewild omgezet in agressie en woede tegenover hun kinderen. Niet eerder vertelden kinderen van Holocaustslachtoffers zo openlijk over het geestelijk en lichamelijk leed dat ze doormaakten. Ook de kleinkinderen blijken op hun beurt te lijden onder het verdriet en de pijn waar hun beschadigde ouders mee werden opgezadeld. Pogingen van de kinderen om over het verleden te praten, zoals Eitan met zijn doodzieke moeder en Miri met haar zoon, lijken weinig op te leveren.